România a participat, în perioada 10-13 iunie a.c., cu un pavilion național alcătuit din șapte companii, la expoziția internațională Seoul Food 2025, una dintre cele mai mari expoziții de produse agroalimentare din lume. Participarea a fost posibilă datorită efortului comun al Agenției Române pentru Investiții și Comerț Exterior (ARICE) și al organizației interprofesionale Inter-Bio, membră IFOAM-EU (Organic Europe).
Expozanții, în majoritate producători de produse certificate ecologic, au fost:Coop Bio Cătina – produse ecologice din cătină, Herta Bio Apicole – miere ecologică, LTA Mondial – uleiuri ecologice din floarea-soarelui, Ovidius Mercados SRL – Crama Liuta – vinuri, Evolet – ceaiuri și produse din plante, Compania de Agricultură SRL – sosuri ecologice siEurodac Consulting SRL – echipamente și tehnologii pentru industria alimentară.
Inter-Bio a integrat, într-un concept atractiv și funcțional al standului, elemente de autenticitate și de produs organic, sănătos și certificat conform standardelor internaționale. Prin Inter-Bio au fost organizate sesiuni de matchmaking prin rețeaua Enterprise Europe Network (EEN), unde Inter-Bio este membru activ la nivel internațional.
„Firmele prezente au avut contacte pe o piață extrem de atractivă și pretențioasă în ceea ce privește calitatea. Continuăm să fructificăm efectele acordului de liber schimb UE-Republica Coreea, motiv pentru care, la cererea multor companii expozante de anul trecut, dar și a unor firme noi, am decis o a doua participare cu pavilion național. Prezența românească pe piață se consolidează pentru mulți expozanți”, a declarat Costin Lianu, președinte Inter-Bio.
„Piața coreeană reprezintă o mare oportunitate pentru firmele noastre, deoarece avem o bună reputație. Consumatorii sunt dornici de produse autentice, capabile să valorifice resursele agriculturii noastre, cu accent pe tradiție și standarde de calitate înalte. Este nevoie de răbdare și perseverență, uneori chiar 2-3 ani, pentru a convinge un distribuitor să lanseze produsele pe piață.” a declarat Mădălina Giurescu, președinte Bio Cătina.
„Suntem pentru prima dată pe piața coreeană cu vinuri din podgoriile dobrogene Babadag – brandul Crama Liuta – și uleiuri ecologice din floarea-soarelui – brandul Izabell. Ne dorim să fructificăm această prezență cât mai eficient, respectând rigorile de calitate ale pieței. Avem produse de calitate, medaliate internațional, cu care suntem prezenți pe piețele europene și dorim să intrăm și pe piețele asiatice.”a declarat Adam Liuta, proprietarul celor două branduri.
„Ne aflăm cu bucurie pentru al doilea an consecutiv la cel mai mare târg agroalimentar din Asia Centrală – Food & Hotel Seoul, sub pavilionul național al României. Prezența noastră aici reconfirmă valoarea produselor românești certificate ecologic și potențialul acestora pe piețele internaționale. Standul nostru a devenit un punct de întâlnire pentru discuții profunde despre sustenabilitate, sănătate și tradiție. Impresiile sunt pozitive: vizitatori din culturi diferite ne-au împărtășit cum folosesc mierea în scopuri medicinale și cât de important este pentru ei să regăsească gusturi autentice. Așteptăm cu interes noi parteneriate și suntem onorați să fim ambasadori ai apiculturii bio românești într-o lume în care calitatea fără compromisuri face diferența.” a declarat Cosmin Herta, proprietarul brandului Herta Bio.
În cadrul întâlnirilor au fost promovate și proiecte europene relevante pentru sectorul agroalimentar și tehnologiile din domeniu, precum:Wallachia eHub – proiect de inovare și transformare digitală,OrganicTargets4EU,Agroecology-TRANSECT,OrganicAdvice Network si Organic Climate Net.Aceste proiecte au o tematică similară cu preocupările companiilor și instituțiilor de cercetare din Republica Coreea.
Pentru mai multe informații:
🔗 Inter-Bio
Website: https://inter-bio.ro/ro/
Email: office@inter-bio.ro